Om de onderwijsbehoefte van de leerling centraal te stellen is de afstemming en wisselwerking tussen kind en de omgeving heel belangrijk. Dat vraagt om een constructieve samenwerking tussen school en ouders waarbij we veel waarde hechten aan de mening van ouders. Een aantal keer per jaar wordt u samen met uw kind door de coach uitgenodigd voor een leerplangesprek.

Micha de Winter, emeritus hoogleraar Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken aan de UU,  pleit voor gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het welzijn van kinderen

Quote:” Er zijn veel voorbeelden van problemen die op school naar voren komen, waar leraren in hun eentje niet uitkomen. Dat geldt voor docententeams, maar ook voor ouders. Woede-uitbarstingen, opstandig gedrag of radicaliserende leerlingen: het zijn problemen die je moet delen. Als je als leraar een probleem hebt met de gedragsregulering van je leerlingen, heeft dat misschien ook iets te maken met de buurt waarin dat kind is opgegroeid en moet je met de ouders daarover gaan praten. “

We vragen aan iedere ouder van onze school om passie en talent te delen met de kinderen. In de workshop-bank koppelen we vraag en aanbod van ouders aan de onderzoeksvragen van kinderen.

We nodigen ouders uit om tijdens rondetafelgesprekken aan de hand van thema’s met elkaar in gesprek te gaan en op studiedagen met ons te leren over bijvoorbeeld Growth Mindset.

Carol Dweck, hoogleraar psychologie Stanford

Quote: “If parents want to give their children a gift, the best thing they can do is to teach their children to love challenges, be intrigued by mistakes, enjoy effort, and keep on learning. That way, their children don’t have to be slaves of praise. They will have a lifelong way to build and repair their own confidence.”

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb